عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1395
بازدید : 50
نویسنده : rahnama-safar

پارك جنگلي النگدره، پاركي جنگلي واقع در بلوار ناهارخوران در ۵ كيلومتري جنوب غربي شهرستان گرگان در استان گلستان مي باشد. اين پارك داراي چشم اندازي بسيار زيبا و دل‌انگيز است و به عنوان پارك جنگلي شاخص شمال كشور و همچنين به عنوان يكي از 7 منطقه نمونه گردشگري كشور انتخاب و معرفي شده است.

پارك جنگلي النگدره به مساحت ۱۸۵ هكتار و در ميان مناطق مسكوني است. در دامنه جنگل پوشش گياهي ويژه و همچنين رودخانه و چشمه‌هاي بسيار ديدني، چشم انداز طبيعي خاصي به آن بخشيده است و داخل اين جنگل جاده‌اي آسفالته وجود دارد.

رودخانه قلاشي تقريباً از وسط پارك مي‌گذرد و از قسمت جنوب پارك تا شمال امتداد دارد. در نزديكي اين رودخانه، ۳ چشمه آب با كيفيت بسيار بالا وجود دارد كه چشم انداز طبيعي منحصر به فردي ايجاد كرده است. مهم ترين انواع درختان اين پارك جنگلي شامل افرا ، بلوط، بيد، انجيلي، توسكا، لرگ، ممرز، شيردار و خردمندي مي باشد .

پارك جنگلي النگدره تقريباً در تمام فصول سال پذيراي طبيعت‌دوستان وگردشگران زيادي است. آب و هواي اين منطقه حداقل ۱۰ درجه خنك تر از نقاط شهري و پرجمعيت است.

در بهار و تابستان هواي خنك و مطبوع جنگل، به ويژه در روزهاي گرم و آفتابي، در پاييز رنگ‌آميزي زيباي درختان و در زمستان پوشش چشم‌نواز برف و همچنين برف‌بازي،  فضايي بكر و طبيعتي زيبا را ايجاد كرده كه گردشگران و  طبيعت‌دوستان را به سمت خود فرامي‌خواند.

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: پارك جنگلي النگدره , گردشگري استان گلستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com